New school, oldest life

A new school year had begun, and Carlos was on the way to a new school. He was 16 and had achieved a scholarship to the College of St. Peter.

• Welcome. - He said the director of the school - I got all your bags? Very well. Now I will take you to your room, will you share the house with three girls about your age.
  • could not be with boys?
  • Sorry, but you are new in school and you had no parents so you are liability of the college, so your new colleagues will be asked for your education.
  • What age do they have?
  • The same age as you.
  • This is not fair. You can not find anyone older?
  • You are very demanding. No, now I will introduce you to your charge of education. Do not worry that they can not decide anything without our approval.
  • Still. They will send for me or anything like that?
  • Not necessarily, but they will help you adapt yourself to school. And will represent the Directorate of the College.
  • Then they will noy give me orders?
  • They are able to give you some, but nothing more. They must set your schedule and little more.
  • O.K.

The fourth is closest to the lessons of The Block, where Carlos had almost all disciplines less Fitness. When he saw 3 girls came of age, pretty and its height.

• I am Katya - said the most brunette. He had long hair and dark and their eyes were green - So is everything okay?
  • Yes it is. I am Carlos - He said a little embarrassed.
  • I am Cecilia, but you can call me Cila - said the lowest of three, had her hair course, and also the stop was, the eyes were brown. He had a smile on your face that calmed down Carlos
  • I am the Monica - told him that seemed to be stronger, it was dark, but not so much with Katya, his eyes were brown as his hair. - We will help you adapt yourself. Well let’s get your clothes.

When you just get the clothes for the Carlos was his bedroom, it was quite wide, had a large bed leaning against the window, a desk on the left, nearest the door and a closet on the right side.

• I go to sleep - said to his colleagues - I am a bit tired.
    Lie down and began to suck his thumb, he did not know why he did, but for about a year quite like to do it. Avoided if people could do, then e suck the thumb in his room.
    When I was about to fall asleep Katya enter in your room to save the baggage so she see Carlos suckin on his yhumb. Then she was said to the others.
  • How sweet, it seems a child. - Said the Cila
  • It is … Have you seen his clothes from him? Was filled with dinsey cartoons. - Said the Monica
  • I think it’s better to say that we know that he suck the thumb, so he felt more at-will - I said to Katya.

And so they did, when Carlos wake up they started talking to him:

• Carlos, I saw you suck in the thumb.
  • How did you see?
  • I bring you the bag and saw it. But not to worry.
  • For us there is no problem. - Said the Cila
  • No need to hide you.
  • OK - Then Carlos began to suck the thumb, while watching TV with his new companion. - Do not tell anyone. Please.
  • Do not worry. We won’t

End of the first chapter

This is a translation the original is below:

Um novo ano lectivo tinha começado, e o Carlos estava a caminho de uma nova escola. Ele tinha 16 e tinha conseguido uma bolsa de estudo para o Colégio de São Pedro.

• Bem-vindo. - Disse-lhe o director da escola - Já tens todas as tuas malas? Muito bem. Agora vou levar-te para o teu quarto, vais partilhar a casa com três meninas da tua idade.
  • Não podia ser com rapazes?
  • Desculpa, mas és novo na escola e como não tens pais ficas à responsabilidade do colégio, deste modo as tuas novas colegas vão ser as tuas encarregadas de educação.
  • Que idade é que elas têm?
  • A mesma idade que tu.
  • Isso não é justo. Não podem arranjar ninguém mais velho?
  • Tu és muito exigente. Não, agora vou-te apresentar às tuas encarregadas de educação. Não te preocupes que elas não podem decidir nada sem a nossa aprovação.
  • Mesmo assim. Eles vão mandar em mim ou algo do género?
  • Não obrigatoriamente, mas elas irão ajudar-te a adaptar-te à escola. E vão representar a Direcção do Colégio.
  • Então não me vão dar ordens?
  • São capazes de te dar algumas, mas nada de mais. Devem definir o teu horário e pouco mais.
  • O.K.

O quarto é o mais próximo do Bloco A de Aulas, onde o Carlos tinha quase todas as disciplinas menos Educação Física. Quando entrou viu 3 raparigas da sua idade, bonitas e da sua altura.
— Eu sou a Katya — Disse a mais morena. Tinha cabelo longo e escuro e os seus olhos eram verdes — Então está tudo bem?
— Está. Eu sou o Carlos — Disse um pouco envergonhado.
— Eu sou a Cecília, mas podes tratar-me por Cila — Disse a mais baixa das três, tinha o cabelo claro, e a sua pare também o era, os olhos eram castanhos. Tinha o sorriso na cara que acalmou o Carlos
— E eu sou a Mónica — disse-lhe a que parecia ser mais forte, também era morena, mas não tanto com a Katya, os seu olhos eram castanhos como o seu cabelo. — Nós vamos ajudar-te a adaptar-te à Escola. Bem vamos arrumar a tua roupa.

Quando acabaram de arrumar a roupa o Carlos foi para o seu quarto, era bastante amplo, tinha uma cama grande encostada à janela, uma secretária do lado esquerdo, mais perto da porta e um armário do lado direito.
— Vou dormir — disse às suas colegas — Estou um bocado cansado.
Deitou-se e começou a chupar o polegar, ele não sabia porque é que o fazia, mas à cerca de um ano gostava bastante de o fazer. Evitava fazer quando as pessoas podiam, vê-lo então chupava no seu quarto.
Quando estava quase a adormecer a Katya entra no seu quarto para guardar a mala e consegui ver o Carlos a chupar no dedo. Quando saiu disse às outras.
— Que querido, parece uma criança. — Disse a Cila
— É… Viram a sua roupa dele? Estava cheia de bonecos. — Disse a Mónica
— Eu acho que é melhor dizermos que sabemos que ele chupa o polegar, para ele se sentir mais à-vontade — Disse a Katya.

E assim o fizeram quando o Carlos acordou começaram a falar com ele:
— Carlos, eu vi-te a chupar no polegar.
— Como é que viste?
— Fui levar-te a mala e vi. Mas não te preocupes.
— Por nós não há problema nenhum. — Disse a Cila
— Não precisas de te esconder.
— O.K. — Então o Carlos começou a chupar no polegar, enquanto via televisão com as suas novas companheira. — Não digam a ninguém. Por favor.
— Não te preocupes.

Be Happy :stuck_out_tongue:

New school, oldest life

I can blame some of the grammar mistakes on the translator, but this was a terrible story. Bad plot, bad format, bad description… just bad.

New school, oldest life

It’s pretty crappy and Google translated?

New school, oldest life

I think the translation program did a better job than the author.

New school, oldest life

This is the beginning of the reply.
-This was a bad
-story
-that I wished that I had not read.

Uh…

I am confused is this really even a story???

Your Friendly Neighborhood Spiderman

New school, oldest life

this is more like a plot outline than a story. And the grammatical errors are due to translation. Spanish does not literally translate to English that well.

New school, oldest life

I think this is Portuguese, not Spanish. Same principle applies, though.

New school, oldest life

Hmm, me thinks people are too quick to judge. Here is someone new attempting to offer a story. The story IS lost in translation. Can we not help Pedro out in improving the storyline?

I’ve attempted to translate stories from other languages and it sounds just like how this one came out. Maybe someone could assist Pedro and correcting some of the errors, as I’m interested in the plot the direction of this story is going. Come-on let’s give him a try. Alright?

New school, oldest life

Any other … Portuguese … speakers then? Who can help with the idiom?

Or we could go back to the million and one similar stories that litter the internet. We’ll see what happens, I suppose, when Pedro posts part two.

New school, oldest life

Ok, here’s my attempt at correcting the translation. See what you think of it now:

New School for Carlos

Chapter one
A new school year had begun, and Carlos was on his way to a new school. He was 16 and had achieved a scholarship to the College of St. Peter.

“Welcome.” - said the director of the school – "you got all your bags? Very well. Now I will take you to your room, you will share a house with three girls about your age.

"Could not it be with boys? ", asked Carlos.

“Sorry, but you are new in school and you had no parents Carlos so you are liability of the college, so your new peers will be in charge of your education.”

“What age are they?” asked Carlos.

“The same age as you.” Claimed the director.

“This is not fair. You can not find anyone older?” persuaded Carlos.

“You are very demanding.” stated the director “No, now I will introduce you to the girls in charge of your education. Do not worry they can not decide anything without our approval.” Continued the director.

“Still, will they make demands me or anything like that?” Asked Carlos

“Not necessarily, but they will help you adapt to school, and will represent the director of the college.”

“Then they will not give me orders?”

“They are able to give you some, but nothing more. They must set your schedule and little more.”

“Ok.”

The house was fourth closest to Carlos’ lessons in the block of school houses, from where he had almost all disciplines less fitness of course. Then he saw 3 girls come to greet him and were of the same age, plus found them to be pretty and of the same height as he

“I am Katya” - said the most brunette. She had long hair and dark and her eyes were green – “So is everything okay?” continued Katya

“Yes it is. I am Carlos” - He said a little embarrassed.

"I am Cecilia, but you can call me Cila "- said the shortest of three, who had her hair course, and her eyes were brown. She had a smile on her face that calmed down Carlos

“I am the Monica” - who seemed to be stronger of the three, had hair that was dark, but not so much as Katya, and her eyes were brown as her hair. – "We will help you adapt to your new surroundings, stated Monica with confidence,. “Well let’s get your clothes.”

When the girls got the clothes for Carlos he was surprised by his bedroom, as it was quite wide, had a large bed leaning against the window, a desk on the left, nearest the door and a closet on the right side.

I need some sleep – Carlo said to his peers – “I am a bit tired.” So after being assisted in setting up his bed, he lay down and began to suck his thumb. He did not know why he did, but for about a year Carlos quite like to do it. He usually avoided doing it in front of people if could do it, so he suck his thumb in his room.

When I was about to fall asleep Katya entered in Carlo’s room to bring the remaining baggage, and in doing so she saw sucking on his thumb. Then she was said to the others.

• “How sweet, it seems that he is just a child.” - Said Cila

• “It is” agreed Monica… “Have you seen his clothes that he packed? It was filled with Disney cartoon characters on most of them.” – She stated.

“I think it’s better to say that we know that he sucks his thumb, so he feels more at-ease with us” - said Katya.

And so they did, when Carlos woke up they started talking to him:

• "Carlos, I saw you suck in the thumb. Stated Katya

• “How did you see?”

• “I brought you the rest of your bags while you slept and saw you. but not to worry.”

• “For us the is no problem.” - Said the Cila – “No need to hide it from us.”

• “Ok” - Then Carlos began to suck the thumb, while watching TV with his new companions. – Please do not tell anyone."

-" Do not worry. We won’t" claimed Monica.

New school, oldest life

That still wasn’t very good English. Let’s have a go then.

New School for Carlos

Chapter one

It was the beginning of a new academic year and Carlos was on his way to a new school. At the age of 16 he had achieved a scholarship to the St. Peter’s College.

“Welcome.” - said the headmaster (principle) – "Have you got all your bags? Very well. Now I’ll take you to your room. You will be sharing a house with three girls about your age.

“Couldn’t be with boys?”, asked Carlos.

“Sorry, but you are new in school and as an orphan, the school is now your guardian, so your new peers will be in charge of your education.”

“How old are they (again)?” asked Carlos.

“Your age group.” Repeated the director.

“This is’nt fair. Couldn’t you find anyone older?” whined Carlos.

“You’re very demanding!” said the director. “No. Now I will introduce you to the girls in charge of your education. Don’t worry; they can’t decide anything without our approval.”

“Still, will they order me about or anything like that?” Asked Carlos.

“Not necessarily, but they will help you adapt to school and will be acting in place of myself.”

“Then they won’t boss me around?”

“They’ll be allowed to make some requests, but nothing more. They shall set your schedule and little more besides.”

“Ok.”

The house was fourth closest to the main school building where Carlos had almost all his lessons except for physical education. He saw 3 girls come to greet him, roughly his own age, height, and rather pretty as well.

“I’m Katya” - said the one with the darkest hair. Her hair was long and dark and her eyes were green. “So, is everything okay?” Katya asked.

“Yes it is. My name is Carlos” He replied, a little embarrassed.

“I am Cecilia, but you can call me Cila” said the shortest of three, who had curly hair and brown eyes. She had a smile on her face that helped Carlos to relax.

“And my name is Monica” said the girl who seemed to be stronger of the three. She had hair that was dark, but not so dark as Katya’s, and her eyes were as brown as her hair. “We’ll help you get used to to this place,” stated Monica, confidently. “Well let’s get your clothes.”

Whilst the girls got the clothes for Carlos he looked around and was surprised by his bedroom: it was quite wide, had a large bed leaning against the window, a desk on the left - near the door - and a closet on the right side.

“I need some sleep,” Carlos said to his new friends. “I’m a bit tired.” So after they helped him to set up his bed, he lay down and began to suck his thumb. He did not know why he did, but for about a year Carlos had quite liked to do so. He usually avoided doing it in front of people, if he could do, so he suck his thumb in his room.

When he was about to fall asleep Katya entered Carlos’ room to bring the remaining baggage and she saw him sucking his thumb.

Later, she told the others.

“How sweet, it seems that he’s just a child.” Said Cila.

“It is” agreed Monica, “Have you seen the clothes that he packed? they’re all covered with Disney cartoon characters, most of them.”

“I think it’s better that we say that we know that he sucks his thumb, so he can feel more at-ease with us.” suggested Katya.

And so they did; when Carlos woke up they started talking to him:
“Carlos, I saw you sucking your thumb.” Katya began.

“How did you see?” said Carlos.

“I brought you the rest of your bags while you slept and saw you. But don’t worry.”

“For us it’s not a problem.” Interjected Cila “No need to hide it from us.”

“Ok” Then Carlos began to suck his thumb as he watched TV with his new companions. “But please do not tell anyone.” he said.

" Don’t worry, we won’t" Monica told him.

Right, done. Still bollocks.

New school, oldest life

You’re right it wasn’t but it’s better than what it was.